glass

نرم افزار CRM

1:24 ب.ظ / 24 اسفند 1403

اهداف در نرم افزار سی آر ام CRM | مزایای اهداف در نرم افزار سی آر ام

اهداف در نرم افزار سی آر ام CRM | مزایای اهداف در نرم افزار سی آر ام

در این مقاله قصد داریم به تعریف بخش اهداف در نرم افزار سی آر ام CRM بپردازیم. اهداف در نرم افزار سی آر ام ابزاری است که به مدیران کمک می کند تا عملکرد کارکنان را نظارت و ارزیابی کنند. هدف از این کار ایجاد محیطی است که در آن افراد بتوانند با بهترین توانایی های خود و هماهنگ با اهداف کلی سازمان، کار کنند. در ادامه به ضرورت تعیین اهداف در نرم افزار سی آر ام و نکات تنظیم این اهداف می پردازیم.

 

اهداف در نرم افزار سی آر ام CRM چیست؟

اهداف در نرم افزار سی آر ام نقاط داده مهمی هستند که از طریق شناسایی و پیگیری آنها به منظور دستیابی به اهداف کسب و کار استفاده می شود. با توجه به وضعیت و اهداف کلی کسب و کار، می توان چندین شاخص کلیدیT شناسایی و برای انگیزه دادن به تیم و توضیح اهداف کسب و کار برجسته کرد. استفاده صحیح از اهداف در نرم افزار سی آر ام منجر به فروش بیشتر و تعامل بیشتر با مشتریان می شود. شناسایی اهداف در سی آر ام می تواند به شما کمک کند مشتریان بیشتری جذب کنید، از سی آر ام خود برای افزایش فروش بهره ببرید و موفقیت بیشتری برای کسب و کار خود ایجاد کنید. اهداف در نرم افزار سی آر ام می تواند بینش هایی در مورد فروش نیز ارائه دهد. در جامعه داده محور امروز، تعیین اهداف در سی آر ام نقش مهمی در تعیین معیارهای شرکت دارند. هنگامی که شاخص های مهم را برای کسب و کار خود را تعریف کنید، شرکت شما می تواند به دیدگاه های مهمی دست یابد و بفهمد کدام استراتژی ها موفق هستند و کدام ایده ها نیاز به تغییر دارند.

 

تعیین اهداف در نرم افزار سی آر ام CRM چه ضرورتی دارد؟

تعیین اهداف در نرم افزار سی آر ام، برای تیم ها نقاط عطف ارزیابی پیشرفت و بینش هایی که به افراد سراسر سازمان کمک می کند تصمیمات بهتری بگیرند را ایجاد می کند. در ادامه دلایل ضرورت تعیین اهداف در نرم افزار سی آر ام را بررسی می کنیم.

 

اندازه گیری موفقیت

اهداف در سی آر ام کمک می کند تا موفقیت استراتژی و عملکرد CRM خود را با ارائه اهداف قابل اندازه گیری ارزیابی کنید.

 

همسو شدن با اهداف کسب و کار

تعیین اهداف در سی آر ام به شما امکان می دهد استراتژی سی آر ام خود را با اهداف گسترده کسب و کار مانند افزایش درآمد، بهبود رضایت مشتری یا کاهش هزینه ها همسو کنید.

 

شناسایی زمینه های نیازمند بهبود

تعیین اهداف در سی آر ام می تواند به شما کمک کند تا زمینه های نیاز به بهبود در سی آر ام خود را شناسایی کنید. با پیگیری اهداف در سی آر ام در طول زمان، می توانید روندها و زمینه هایی که نیاز به توجه دارند را شناسایی کرده و تصمیمات داده محور برای بهبود استراتژی CRM خود بگیرید.

 

نظارت بر پیشرفت

اهداف در سی آر ام می تواند به تیم فروش کمک کند تا بر پیشرفت به سوی اهداف سی آر ام نظارت کنند. با پیگیری اهداف در سی آر ام می توانید زمان هایی را که از اهداف عقب می افتید را شناسایی کرده و تنظیمات لازم را انجام دهید.

 

پاسخگویی

اهداف در سی آر ام، تیم ها و افراد را نسبت به عملکردشان پاسخگو می کند. با تعیین اهداف در نرم افزار سی آر ام می توانید تیم ها یا افراد خاص را تشویق کنید تا بر روی دستیابی به اهداف متمرکز شده و در نهایت منجر به نتایج کلی بهتر شوند.

ضرورت تعیین اهداف در نرم افزار سی آر ام

تعیین اهداف در نرم افزار سی آر ام چه مزایایی دارد؟

طرفداران مدیریت عملکرد معتقدند که این رویکرد نه تنها به سازمان ها کمک می کند تا به اهداف خود برسند، بلکه کار را برای کارمندان فردی نیز با ارزش تر می سازد که نتیجه نهایی آن بهبود ماندگاری کارکنان است. به عنوان مثال، کارکنان اغلب از ارزیابی های سالانه منفی غافلگیر می شوند. در حالی که تعیین اهداف در سی آر ام ممکن است ارزیابی های سالانه را نیز شامل شود اما بازخورد مداومی که مدیران در طول سال ارائه می دهند باید منجر به کاهش شگفتی های ناخوشایند شود. تعیین مؤثر اهداف در نرم افزار سی آر ام  نیاز دارد که مدیران خود را به عنوان مربیان در نظر بگیرند، نه به عنوان رؤسا. زمانی که مدیران گفتگو هایی انجام می دهند که به موقع، مرتبط به اهداف و منعکس کننده این اصل است، تعاملات مدیر و کارمند به مشوق، جذاب و پاداش دهنده احساس می شود. این مزایا می تواند به خارج از سازمان نیز گسترش یابد، به طوری که مطالعات نشان داده اند که مدیریت عملکرد اغلب موجب رضایت بیشتر مشتری می شود.

بیشتر بخوانید: نرم افزار سی آر ام CRM چیست؟

 

چگونه می توان اطمینان حاصل کرد که اهداف در نرم افزار سی آر ام CRM به درستی تعیین شده اند؟

برای اطمینان از دقت داده های سی آر ام و اهداف و شاخص های آن، لازم است اطمینان حاصل کنید که اطلاعات دریافتی، دقیق و مرتبط با اهداف کسب و کار شما هستند. رسیدن به داده های خوب ملزم به مرور فرآیندهای جمع آوری داده، اطمینان از برخورد صحیح با داده های حساس و مراقبت همیشگی است. در ادامه دو گام مهم برای حفظ دقیق داده را بررسی می کنیم.

 

بازبینی داده های مشتریان موجود

با افرادی که به فرآیندهای جمع آوری داده دسترسی دارند، همکاری کنید. اطمینان حاصل کنید که مشتریان دوباره در سیستم وارد نشده اند و اطلاعات جمع آوری شده درباره هر مشتری دقیق است. همین امر برای داده های فروش نیز صدق می کند.

 

محدود کردن دسترسی به داده ها

تعداد افرادی که به داده ها و فرآیندهای جمع آوری داده دسترسی دارند را محدود کنید. این کار علاوه بر کاهش احتمال اشتباه، آموزش کارکنان در بهترین شیوه های برخورد با داده های حساس را نیز آسان تر می کند.

 

داشبورد اهداف در نرم افزار سی آر ام CRM به چه صورت است؟

داشبورد اهداف در نرم افزار سی آر ام به کسب و کارها اجازه می دهد شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) مرتبط با استراتژی و عملیات مدیریت ارتباط با مشتری خود را پیگیری و نظارت کنند. این داشبورد معمولاً داده ها را به صورت بصری در نمودارها، جداول و گراف ها ارائه می دهد که تحلیل و تفسیر سریع داده ها را برای کاربران آسان تر می کند. داشبورد اهداف در سی آر ام را می توان سفارشی سازی کرد تا نیازهای خاص کسب و کار را برآورده کند و کاربران را قادر سازد بر مقاصدشان تمرکز کنند. همچنین کاربران می توانند هشدارهایی تنظیم کنند که وقتی اهداف به موفقیت میرسند، مطلع شوند.

بیشتر بخوانید: استراتژی سی آر ام CRM | بهترین استراتژی مدیریت ارتباط با مشتری

 

برای تعیین اهداف در نرم افزار سی آر ام CRM به چه مواردی باید توجه کرد؟

با در نظر گرفتن برخی عناصر ضروری تعیین اهداف در سی آر ام می توان به سازمان ها کمک کرد تا پیشرفت خود را پیگیری کرده و زمینه های نیازمند به بهبود در استراتژی های مدیریت ارتباط با مشتری را شناسایی کنند. در ادامه به بررسی عناصری که باید به آنها توجه کنید می پردازیم.

 

  • جذب مشتری

تعداد سرنخ های تولید شده، نرخ تبدیل و هزینه جذب مشتری.

  • حفظ مشتری

تعداد مشتریان فعال، نرخ ریزش و ارزش عمر مشتری (CLV).

  • فروش

شامل تعداد فروش ها، میانگین اندازه معامله و طول چرخه فروش.

  • بازاریابی

تعداد کمپین های بازاریابی، نرخ تبدیل و بازگشت سرمایه (ROI).

  • خدمات مشتری

امتیاز رضایت مشتری، زمان پاسخگویی و نرخ حل مسائل.

  • پایپ لاین

تعداد معاملات در پایپ لاین، ارزش آن و نرخ موفقیت.

  • درآمد

کل درآمد، درآمد به ازای هر مشتری و نرخ رشد درآمد.

  • عملکرد تیم

عملکرد فردی و تیمی، مانند تعداد تماس های انجام شده، معاملات بسته شده و زمان پاسخگویی.

 

در تنظیم اهداف در نرم افزار سی آر ام CRM به چه نکاتی باید توجه کرد؟

تعیین اهداف در سی آر ام برای اثربخشی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری ضروری است. با پیگیری اهداف تعیین شده می توان بر پیشروی تیم ها در مسیر رسیدن به اهداف، نظارت کرد. در ادامه به نکات قابل توجه تنظیم این اهداف می پردازیم.

 

شناسایی اهداف

باید اهداف را شناسایی کنید تا بتوانید پیشرفت خود را در دستیابی به آن اهداف پیگیری کنید. برای مثال، اگر هدف شما افزایش درآمد فروش است، ممکن است بخواهید معیارهایی مانند نرخ رشد فروش، میانگین اندازه معامله و ارزش پایپ لاین را پیگیری کنید.

 

جمع آوری و سازماندهی داده ها

برای تعیین اهداف در سی آر ام باید داده هایی که می خواهید پیگیری کنید را جمع آوری و سازماندهی کنید. این ممکن است شامل استخراج داده ها از سیستم سی آر ام شما یا منابع دیگری مانند گوگل آنالیتیکس یا پلتفرم های اجتماعی باشد.

 

تنظیم گزارش دهی خودکار

برای اطمینان از به روز بودن باید گزارش دهی خودکار تنظیم کنید. این کار به شما اجازه می دهد تا به طور منظم بروزرسانی های اهداف خود را بدون اینکه نیاز به بروزرسانی دستی داشته باشید، دریافت کنید.

 

نظارت و تحلیل نتایج

پس از تعیین اهداف در نرم افزار سی آر ام، باید به طور منظم نتایج را نظارت و تحلیل کنید. این کار به شما اجازه می دهد تا روند ها و بخش هایی که نیاز به بهبود دارند را شناسایی کنید و استراتژی فروش خود را مطابق آن تنظیم کنید.

 نکات قابل توجه تنظیم اهداف در نرم افزار سی آر ام

جمع بندی اهداف در نرم افزار سی آر ام CRM

اهداف در نرم افزار سی آر ام CRM فرآیندی مداوم و پیوسته برای برقراری ارتباط و شفاف سازی مسئولیت های شغلی، اولویت ها، انتظارات عملکرد و برنامه ریزی توسعه است که عملکرد فردی را بهینه سازی می کند و با اهداف استراتژیک سازمان هماهنگ می شود. تعیین اهداف در سی آرام به دلیل اینکه به ارزیابی موفقیت استراتژی ها و عملکردها کمک می کند، استراتژی های سی آر ام را با اهداف گسترده کسب وکار همسو می سازد، زمینه های نیاز به بهبود را شناسایی می کند و نظارت بر پیشرفت تیم ها را ممکن می سازد ضروری است. همچنین، این اهداف باعث پاسخگویی تیم ها و افراد به عملکردشان می شود و تمرکز آنها را بر دستیابی به نتایج بهتر افزایش می دهد. برای تنظیم اهداف در سی آ ام، باید ابتدا اهداف را شناسایی کرده و پیشرفت خود را در دستیابی به آنها پیگیری کنید. سپس داده های مورد نیاز را جمع آوری و سازماندهی کنید. تنظیم گزارش دهی خودکار برای دریافت بروزرسانی ها بدون نیاز به بروزرسانی دستی مهم است. نهایتاً باید به طور منظم نتایج را نظارت و تحلیل کرده تا روندها و نقاط نیازمند بهبود را شناسایی و استراتژی فروش خود را مطابق آن تنظیم کنید.

 

برای آشنایی بیشتر با امکانات نرم‌ افزار سی آر ام کلید و دریافت دمو و مشاوره رایگان، می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. در صورت داشتن هرگونه سوال یا پیشنهادی، خوشحال می‌شویم نظرات و دیدگاه‌ خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری:

نیلوفر شراهی

محتوای مقاله

عضویت در خبرنامه

درخبرنامه ما عضو شوید

لورم ایپسوم متن ساختــگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیــک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است.

6 پاسخ

    1. رویکردهای مختلفی برای بهبود عملکرد وجود دارن مثل آموزش و توسعه، بازخورد مستمر، تعیین اهداف شفاف و ایجاد محیط کار حمایتی . به عنوان مثال، برگزاری جلسات بازخورد ماهانه و ارائه دوره های آموزشی میتونه به کارمندا کمک کنه که مهارت های خودشون رو بیشتر کنن و درک بهتری از نقششون در سازمان شکا داشته باشن.

  1. واسه اینکه بتونم اهداف در سی آر ام رو درست اجرا کنم چطوری انگیزه نیروهام رو بیشتر کنم؟

    1. افزایش انگیزه کارکنان نیازمند شناخت نیازها و انتظارات اونهاست. انگیزه میتونه از طریق پاداش های مالی، فرصت های ارتقاء شغلی، تشویق و قدردانی از تلاش های کارکنان و ایجاد محیط کاری مثبت افزایش پیدا کنه. همچنین، فراهم کردن فرصت های مشارکت در تصمیم گیری ها میتونه احساس مالکیت و مسئولیت پذیری را در کارکنان تقویت کنه.

    1. بازبینی فرآیند مدیریت عملکرد باید به صورت دوره ای و در زمان های تعیین شده انجام بشه. این بازبینی ها میتونه سالانه، شش ماهه یا فصلی باشن تا به مدیران کمک کنه تا از صحت و کارایی فرآیندهای موجود مطمئن بشن و در صورت لزوم تغییرات لازم را اعمال کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *