glass

نرم افزار CRM

7:32 ب.ظ / 5 اردیبهشت 1404

اتوماسیون بازاریابی و نرم افزار سی آر ام CRM | کاربرد اتوماسیون بازاریابی و نرم افزار سی آر ام

اتوماسیون بازاریابی و نرم افزار سی آر ام CRM | کاربرد اتوماسیون بازاریابی و نرم افزار سی آر ام

در این مقاله قصد داریم به تعریف دقیقی از اتوماسیون بازاریابی و نرم افزار سی آر ام CRM بپردازیم. اتوماسیون بازاریابی با استفاده از نرم افزار ارتباطات با مشتریان، فرآیندهای تجاری را به عهده می گیرد. ابزار های بازاریابی خودکار به کسب و کارهای مدرن این امکان را می دهد تا تلاش های خود را بهینه سازی، خودکار و اندازه گیری کنند تا در نتیجه کارایی تیم بازاریابی را بهبود بخشیده و موجب افزایش درآمد شود. همچنین در ادامه به بررسی ویژگی های اتوماسیون بازاریابی، مزایا و نحوه عملکرد آن می پردازیم.

 

اتوماسیون بازاریابی و نرم افزار سی آر ام CRM چیست؟

اتوماسیون بازاریابی به معنای خودکار سازی بخش های تکراری بازاریابی است. با استفاده از بازاریابی خودکار، کسب و کارها می توانند به صورت خودکار پیام ها را از طریق ایمیل، وبسایت، رسانه های اجتماعی و پیامک به مشتریان هدف ارسال کنند. این پیام ها بر اساس مجموعه دستورالعمل هایی به نام جریان‌ کاری ارسال می شوند. جریان‌های کاری ممکن است با استفاده از قالب های آماده یا به طور سفارشی از ابتدا ساخته شوند و در میانهٔ کمپین برای دستیابی به نتایج بهتر تغییر کنند. بخش های بازاریابی و فروش از راهکار های اتوماسیون بازاریابی برای خودکار سازی کمپین های بازاریابی آنلاین و فعالیت های فروش استفاده می کنند تا هم درآمد را افزایش دهند و هم کارایی را به حداکثر برسانند. هنگامی که اتوماسیون بازاریابی برای انجام وظایف تکراری به طور موثر مورد استفاده می گیرد، کارکنان می توانند به مسائل بزرگتر و مهم تر بپردازن، در نتیجه خطاهای انسانی کاهش می یابند. بازاریابی خودکار به تولید، پرورش و نمره دهی سرنخ ها و اندازه گیری بازگشت سرمایه (ROI) کمپین ها کمک می کند، همچنین تاثیرات زمانی و هزینه ای اتوماسیون بازاریابی با رشد اندازه و پیچیدگی سازمان ها افزایش می یابد. سیستم های بازاریابی خودکار، طراحی شده اند تا همراه با کسب و کار شما مقیاس پذیر باشند.

 

اتوماسیون بازاریابی و نرم افزار سی آر ام CRM چگونه کار می کند؟

شما از طریق تعاملات متعددی مانند ایمیل ها، بازدید های وبسایت، استفاده از اپلیکیشن ها، پست های رسانه های اجتماعی و غیره داده های مشتریان را جمع آوری می کنید. این داده ها کمک به ایجاد یک دید کامل از هر مشتری می کند در نتیجه بازاریابی خودکار از طریق آن، با ساده سازی فرآیند های تقسیم بندی و هدف گیری برای تعیین مخاطبان مناسب، تمام کارها را با سرعت و در مقیاس بزرگ انجام می دهد و پیام ها را به صورت خودکار بر اساس پروفایل مشتری شخصی سازی می کند. با چند کلیک ساده، پیام های مرتبط و شخصی‌سازی شده را در ایمیل، رسانه های اجتماعی، تجربه های آنلاین و فراتر از آن ایجاد می کند. در نتیجه تجربه های شخصی سازی شده را به مشتریان شما به طور کارآمد و موثر ارائه می دهد.

 

اتوماسیون بازاریابی و نرم افزار سی آر ام CRM در مقیاس بزرگ چگونه نمایان می شود؟

امکان اجرای فعالیت های بازاریابی بدون نرم‌افزار اختصاصی در مقیاس کوچک وجود دارد، اما با رشد کسب و کار و افزایش تعداد سرنخ ها، استفاده از راه های ارتباطی متعدد برای تعامل با مشتریان سخت تر می شود. خودکارسازی تعاملات برای جذب، حفظ و طبقه بندی هزاران سرنخ، برگزاری کمپین های مختلف برای مشتریان و انجام فعالیت های بازاریابی پس از خرید، برای تضمین ثبات تعاملات، ضروری است.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی در نرم افزار CRM | مزایای هوش مصنوعی در نرم افزار سی آر ام

 

مزایای اتوماسیون بازاریابی و نرم افزار سی آر ام CRM برای کسب و کار ها چیست؟

اتوماسیون بازاریابی به کسب و کارها کمک می کند تا فرآیندهای بازاریابی خود را بهبود بخشیده و زمان و منابع بیشتری را صرف کارهای استراتژیک و خلاقانه کنند. در ادامه  مزایای اتوماسیون بازاریابی را بززسی می کنیم.

 

۱. کمک به درک مشتریان

مشتریان به ثبات و خدمات شخصی سازی شده علاقه دارند. هنگامی که صحبت از خدمات شخصی سازی شده می شود، مشتریان بیشتر به جایی برمی گردند که در آن احساس ارزشمندی می کنند. استفاده از بازاریابی خودکار به این معناست که شما هرگز سالگرد، تولد یا فرصت های ارتباط با مشتریان خود را از دست نمی دهید. مشتریان همچنین به دنبال چیز هایی هستند که اطمینان حاصل کنند در اولویت قرار دارند. اعطای دسترسی به فروش ها و رویداد ها به مشتریان اصلی قبل از عموم مردم، باعث می شود آن ها احساس ویژه بودن و ارزشمندی کنند. این شخصی سازی باعث می شود تعاملات شما با آنها غنی‌تر و سودآورتر شود. بسیاری از مشتریان تمایل دارند از برند هایی خرید کنند که تجربیات سفارشی و مرتبط ارائه می دهند، همچنین شخصی سازی ها نیز اغلب باعث وفاداری مشتریان می‌شوند. بسیاری از مصرف کنندگان گفته اند که تعاملات شخصی سازی شده، آنها را به خرید مجدد از شرکت تشویق می کند.

 

۲. اجرای استراتژی های پیچیده

استراتژیک بودن ارتباطات بازاریابی شما فقط به معنای تماس مکرر با مخاطبین نیست، بلکه به معنای در نظر گرفتن زمان های معنادار برای تعامل با خریداران یا مشتریان احتمالی است. برای انجام این کار، بسیاری از شرکت ها از کمپین های قطره ای استفاده می کنند تا مجموعه ای از ایمیل های از پیش نوشته شده را در فواصل زمانی منظم ارسال می کنند. اما ابزار های خودکاری نیز وجود دارند که به بازاریابان این امکان را می دهند تا جریان های کاری را برای اجرای استراتژی های پیچیده تر، طراحی و ایجاد کنند. صرف نظر از حوزه کاری شما، باید به طور منظم ارزش هایی را به یک مشتری در طول زمان ارائه دهید و رابطه و دیدگاه آنها را نسبت به برند خود تقویت کنید. اتوماسیون بازاریابی همراه با استراتژی به شما این امکان را می دهد که ارتباط  بهتری با مخاطبین برقرار کرده و به کمپین های خود ترکیب‌ پذیری اضافه کنید، همچنین این امکان را فراهم می کند تا پیام های سفارشی را بر اساس علاقه‌ها، رفتارها و حتی داده‌های نرم افزار سی آر ام به بخش های مختلف مخاطبان خود ارسال کنید. همچنین شما می توانید پیام های فردی را بر اساس اقدامات مشتری زمان بندی کنید تا مدیریت ارتباط با مشتری خود را بهبود ببخشید.

 

۳. تمرکز تیم بر وظایف سطح بالاتر

راهکار های اتوماسیون در بازاریابی دیجیتال روز به روز بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند و به بازاریابان کمک می کنند که کارآمدتر باشند. با خودکارسازی برخی از وظایف دستی و تکراری که معمولاً باید بازاریابان انجام دهند، می توانند بر جنبه های پربار کارشان و بخش های استراتژیک پرورش سرنخ ها و حفظ مشتریان تمرکز کنند. به عنوان مثال، وقتی تیم شما به طور خودکار پیام های بازاریابی را زمان بندی و ارسال می کند، می توانید بر بهبود تجربه مشتری، پاسخ به سوالات یا حل مشکلات تمرکز کنید.

 

۴. صرفه جویی در زمان و منابع

اتوماسیون بازاریابی می تواند به شما کمک کند در زمان صرفه جویی کرده، تعاملات را بهبود ببخشید، بازاریابی خود را بهینه کنید و با خودکارسازی جریان های کاری سود خالص خود را افزایش دهید. همچنین این امکان را برای شما فراهم می سازد تا با پیام های دقیق که مانند پیام دادن به یک دوست است، به مشتریان خود توجه شخصی دهید، چه تعداد مشتریان شما صد نفر باشد چه میلیون ها نفر. می توانید از تگ پیوند در ایمیل ها استفاده کنید تا در روزهای خاص مانند تولد مشتریان با آنها ارتباط برقرار کنید.

مزایای امضای الکترونیک و نرم افزار سی آر ام

 

اتوماسیون بازاریابی و نرم افزار سی آر ام CRM چه ویژگی هایی دارد؟

ابزار های متعددی برای بازاریابی خودکار در طیف گسترده ای از فروشندگان موجود است. بنابراین باید بدانیم چگونه ابزار مناسب برای خود را انتخاب کنیم. اگر کسب و کار کوچکی دارید یا در مقیاس متوسط فعالیت می کنید، بهترین گزینه انتخاب یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) است که دارای ویژگی اتوماسیون بازاریابی باشد. این به شما امکان می دهد که فروش و بازاریابی خود را در یک برنامه مدیریت کنید و نیازی به پرداخت دو اشتراک جداگانه نداشته باشید. در ادامه ویژگی هایی را که باید در انتخاب سی آر ام ارائه دهنده بازاریابی خودکار به دنبال آن باشید را بررسی می کنیم.

 

نمره دهی به سرنخ ها

نحوه تعامل سرنخ ها با کسب و کار شما اغلب سطح علاقه آنها به پیشنهادات شما را نشان می دهد. نمره دهی به سرنخ ها، ابزاری عالی است که به تیم شما کمک می کند تا با اختصاص نمرات مثبت و منفی بر اساس نوع تعامل آنها، سرنخ های مشتاق را اولویت بندی کنند.

 

بازاریابی ایمیلی

ایمیل یکی از پرکاربردترین راه های ارتباطی برای ارتباط با مشتریان است. امکان ایجاد قالب های شخصی سازی شده، ارسال ایمیل های مختلف بر اساس شرایط از پیش تعیین شده یا اقدامات سرنخ ها، زمان بندی ایمیل ها و تحلیل ها که به کاهش نرخ برگشتی ها و موفقیت در کمپین های ایمیلی کمک می کنند از ویژگی های بازاریابی ایمیلی است که باید هنگام انتخاب یک نرم افزار سی آر ام به آنها توجه کنید.

 

ادغام با پلتفرم های رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی، راه ارتباطی حیاتی برای هر کسب و کار مدرن که به دنبال ارتباط با مشتریان خود است، می باشد. شما باید بتوانید تگ های اجتماعی را پیگیری کرده و متوجه شوید که مخاطبانتان در مورد چه موضوعاتی صحبت می کنند. همچنین باید در چند پلتفرم پست منتشر کنید، مشتریان را جذب کنید، به آنها پاسخ دهید و کمپین هایی در رسانه های اجتماعی برنامه ریزی و اجرا کنید. تمامی این فعالیت ها باید در یک صفحه مانیتور اجرا شوند تا کسب و کارها دید جامعی از حضورشان در رسانه‌های اجتماعی به دست آورند.

 

دسته بندی مخاطبان

این ویژگی برای موفقیت استراتژی های بازاریابی شما، ضروری است تا بتوانید کمپین هایتان را بر اساس معیار های خاص سرنخ ها و مشتریان برنامه ریزی کنید. یک ابزار اتوماسیون بازاریابی باید قادر باشد پایگاه داده شما را بر اساس رفتار، جمعیت شناسی، جغرافیا و سایر عوامل دسته بندی کند.

 

اطمینان از رضایت مشتریان در هر مرحله

هر فردی که با کسب و کار شما تعامل دارد، سفری را آغاز می کند که از وضعیت سرنخ شروع شده و تا وضعیت مشتری وفادار و حتی بیشتر ادامه می یابد. بازاریابی خودکار به شما امکان می دهد تا در هر مرحله از سفر مشتریان با ارائه تجربیات شخصی سازی شده، بر اساس داده های مشتری، آنها را جذب کنید. شخصی سازی یکی از مهم‌ترین عواملی است که کسب و کارهای موفق را از دیگران متمایز می کند.

اتوماسیون بازاریابی چه ویژگی هایی دارد؟

 

در اتوماسیون بازاریابی و نرم افزار سی آر ام CRM تعامل معنادار با سرنخ ها از طریق قوانین نمره دهی چگونه است؟

اطمینان حاصل کنید که با رتبه بندی سرنخ ها بر اساس معیار های مختلف، فروشندگان شما وقت خود را صرف سرنخ های غیر مطلوب نمی کنند. پس بر اساس جمعیت شناسی، رفتار و سطح تعامل با شرکت به سرنخ های خود نمرات مثبت و منفی دهید. نمره دهی به سرنخ ها کمک می کند سرنخ ها را دسته بندی کرده و تعیین کنید که کدام یک از آنها احتمال دارد که معامله ای را به پایان برساند و کدام یک نباید به تیم های فروش منتقل شوند. کم پیش می آید که سرنخ های شما بلافاصله آماده امضای قرارداد باشند. این به فروشنده شما بستگی دارد که علاقه مندی سرنخ را جلب کند تا خرید را انجام دهد. شما باید در هر مرحله با سرنخ ها در ارتباط باشید و اطلاعات مورد نیاز برای تصمیم گیری آگاهانه را به آنها ارائه دهید.

بیشتر بخوانید: فروش چیست؟

 

جمع بندی از اتوماسیون بازاریابی و نرم افزار سی آر ام CRM

وظیفه اصلی ابزار اتوماسیون بازاریابی و نرم افزار سی آر ام CRM، ساده سازی و خودکارسازی فعالیت های تیم های فروش و بازاریابی است. این ابزار ها به شما کمک می کنند تا کمپین های جذب و پرورش سرنخ و تبلیغات دیجیتال را از یک پلتفرم مرکزی بدون نیاز به کلیک دستی بر روی هر پیام یا تبلیغ اجرا کنید. امکان اجرای فعالیت های بازاریابی بدون استفاده از بازاریابی خودکار در مقیاس کوچک وجود دارد اما برای کسب و کار های بزرگ و در حال رشد امری ضروری می باشد. علاوه بر آن، کسب و کارهایی که از بازاریابی خودکار استفاده می کنند، می توانند از مزایای متعددی بهره‌مند شوند. یک ابزار بازاریابی خودکار می تواند تعداد سرنخ های تیم فروش را به طور قابل توجهی افزایش دهد، نرخ تبدیل را بالا ببرد و بهره وری تیم های فروش و بازاریابی را بهبود ببخشد.

 

برای آشنایی بیشتر با امکانات نرم‌ افزار سی آر ام کلید و دریافت دمو و مشاوره رایگان، می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. در صورت داشتن هرگونه سوال یا پیشنهادی، خوشحال می‌شویم نظرات و دیدگاه‌ خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری:

نیلوفر شراهی

محتوای مقاله

عضویت در خبرنامه

درخبرنامه ما عضو شوید

لورم ایپسوم متن ساختــگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیــک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است.

18 پاسخ

    1. بله، تجربه مشتری بهبود پیدا می کند زیرا اتوماسیون بازاریابی به شما امکان می دهد تا پیام های شخصی سازی شده و در زمان درست ارسال کنید.

    1. اتوماسیون بازاریابی می تواند با استفاده از داده‌های مشتریان و تحلیل های پیشرفته، کمپین های بازاریابی را بهبود بخشد و پیام های هدفمندتری ارسال کند.

  1. تحلیل ها و مثال‌های کاربردی که تو این مقاله اومده، به خوبی نشون میده که اتوماسیون بازاریابی و سی آر ام چطوری به رشد کسب و کار ها کمک می کنه. ممنون از مقاله خوبتون🌸

    1. اتوماسیون بازاریابی ارسال پیام‌ها، پیگیری و تحلیل داده‌ها را به‌صورت خودکار انجام می دهد. بنابراین، کارها سریع‌تر و بدون نیاز به مداخله دستی انجام می شوند.

    1. اتوماسیون بازاریابی می تواند با ارسال پیام‌های هدفمند و در زمان درست، هزینه های تبلیغاتی را کاهش داده و بازدهی بیشتری ایجاد کند.

    1. با استفاده از معیارهایی مانند نرخ باز شدن ایمیل، نرخ کلیک و نرخ تبدیل می توان موفقیت کمپین ها را اندازه‌گیری کرد.

    1. اتوماسیون بازاریابی می تواند با ارسال پیام های منظم و مرتبط به مشتریان، ارتباط مستمر و مثبتی با آنان برقرار کرده و وفاداری آنها را افزایش دهد.

    1. با تحلیل داده های مشتریان، تعیین اهداف مشخص و استفاده از ابزارهای مناسب، می توان یک استراتژی اتوماسیون بازاریابی موثر تدوین کرد.

  2. مقاله بسیار مفیدی بود. ازتون ممنونم که وقت گذاشتین و این مطالب را به اشتراک گذاشتین.

    1. از لطف شما سپاسگزارم. خوشحالم که توانستم اطلاعات مفیدی را ارائه دهم و امیدوارم در مقالات آینده نیز مفید باشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Fatal error: Uncaught TypeError: strtoupper() expects parameter 1 to be string, null given in /home/cleair/clead/wp-content/plugins/wp-rocket/inc/Engine/Optimization/LazyRenderContent/Frontend/Processor/Dom.php:145 Stack trace: #0 /home/cleair/clead/wp-content/plugins/wp-rocket/inc/Engine/Optimization/LazyRenderContent/Frontend/Processor/Dom.php(145): strtoupper(NULL) #1 /home/cleair/clead/wp-content/plugins/wp-rocket/inc/Engine/Optimization/LazyRenderContent/Frontend/Processor/Dom.php(107): WP_Rocket\Engine\Optimization\LazyRenderContent\Frontend\Processor\Dom->add_hash_to_element(Object(DOMElement), 2, '<!doctype html>...') #2 /home/cleair/clead/wp-content/plugins/wp-rocket/inc/Engine/Optimization/LazyRenderContent/Frontend/Controller.php(155): WP_Rocket\Engine\Optimization\LazyRenderContent\Frontend\Processor\Dom->add_hashes('<!doctype html>...') #3 /home/cleair/clead/wp-content/plugins/wp-rocket/inc/Engine/Optimization/LazyRenderContent/Frontend/Controller.php(128): WP_Rocket\Engine\Optimization\LazyRenderContent\Fron in /home/cleair/clead/wp-content/plugins/wp-rocket/inc/Engine/Optimization/LazyRenderContent/Frontend/Processor/Dom.php on line 145