هوش مصنوعی

3:03 ق.ظ / 23 تیر 1404

یکپارچه سازی نرم افزار سی آر ام CRM | مزایای یکپارچه سازی و نرم افزار سی آر ام

یکپارچه سازی نرم افزار سی آر ام CRM | مزایای یکپارچه سازی و نرم افزار سی آر ام

در این مقاله قصد داریم به تعریف یکپارچه سازی نرم افزار سی آر ام بپردازیم. یکپارچه سازی نرم افزار CRM به این معناست که هنگامی شما کاری را در یکی از برنامه ادغام شده انجام می دهید، به طور خودکار داده‌ها در تمام برنامه های ادغام شده دیگر نیز تأثیر می گذارد. این به طور قابل توجهی کارایی را افزایش می دهد، زمان را صرفه‌جویی می کند و به این معناست که نیازی به رفت و برگشت بین سیستم ها یا صفحه ها ندارید. همچنین در ادامه به انواع یکپارچه سازی های نرم افزار سی آر ام و ضرورت و مزایای آن می پردازیم.

 

یکپارچه سازی نرم افزار سی آر ام چیست؟

یکپارچه سازی نرم افزار سی آر ام فرآیند اتصال چندین رابط برنامه نویسی کاربردی به نرم افزار CRM شما است تا جریان داده‌های خودکار و بدون نقص بین سیستم ها ایجاد کند. این ادغام، فرآیندهای کلیدی کسب و کار در طول مسیر مشتری مانند پردازش سفارشات، مدیریت موجودی، حمل و نقل و موارد دیگر را اتوماتیک می کند. برای مثال، وقتی یک سفارش در وب‌سایت یک شرکت ثبت می شود، تمام داده‌های مشتری، سفارش و محصول به طور خودکار به سیستم های CRM و برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) بدون نیاز به دخالت انسانی یا ورود دستی داده‌ها منتقل می شوند. همگام سازی داده‌ها در سیستم های مختلف به کسب و کارها کمک می کند تا در توصیه محصولات، تسریع پشتیبانی و فروش محصولات اضافی پیش‌بینی کننده باشند، که همه برای رشد کسب و کار ضروری هستند.

چرا کسب و کارها به یکپارچه سازی نرم افزار سی آر ام نیاز دارند؟

یادگیری اصول یکپارچه سازی نرم افزار CRM و چگونگی کمک آنها به کسب و کار شما در ارائه تجارب استثنایی به مشتریان ضروری است. در ادامه برخی از دلایل اهمیت یکپارچه سازی نرم افزار سی آر ام را بررسی می کنیم.

 

حذف فرآیندهای دستی

کسب و کارهایی که به فرآیندهای دستی وابسته هستند، موجب ایجاد موانع داخلی می شوند که عملکرد های کلیدی کسب و کار را به تأخیر می اندازند و درها را برای خطاهای پردازشی، تأخیر در زمان پاسخگویی و مدیریت نادرست داده‌ها باز می کنند. شرکت هایی که به فرآیندهای دستی وابسته اند، اغلب رتبه های پایینی در تجربه مشتری دارند و دید محدودی از داده‌ها برای شناسایی فرصت های بهبود دارند. کسب و کاری که به صفحات گسترده برای ذخیره داده‌ها و انتقال دستی داده‌ها از یک سیستم به سیستم دیگر تکیه دارد به دلیل فشار آوردن به منابع و جلوگیری از انجام کارهایی با ارزش بالاتر توسط کارکنان، ملزم به پرداخت هزینه بیشتری است. اما یکپارچه سازی نرم افزار CRM برای انتقال داده‌ها بین سیستم ها بدون نیاز به ورود دستی یا صفحات گسترده، از اتوماسیون استفاده می کند و راهکار های تجاری مؤثری ارائه می دهد. به عنوان مثال، هنگامی که مشتری اطلاعات خود را در یک وب‌سایت تجارت الکترونیک به‌روزرسانی می کند، اطلاعات مشتری به طور خودکار در نرم افزار سی آر ام و هر سیستم دیگری که نیاز به به‌روزرسانی دارد، مانند سیستم ERP به‌روزرسانی می شود.

بیشتر بخوانید: تجربه مشتری | بهترین روش ارائه تجربه مشتری

 

کمبود منابع IT

اگر یک کسب و کار به بخش IT خود متکی باشد تا یکپارچه سازی نرم افزار CRM خود را مدیریت کند، در هنگام اضافه کردن برنامه های جدید به تکنولوژی خود برای مقیاس پذیری دچار مشکل خواهد شد. با رشد کسب و کار، حجم کار تیم IT افزایش می یابد و ممکن است منجر به ایجاد موانع و تأخیر در پیاده سازی ادغام های جدید شود. همچنین، اتکا به بخش IT برای کارهای زمان بر به معنی صرف زمان کمتری برای کمک به کسب و کار در حل چالش‌های دیگر است.

 

تحقق اهداف استراتژیک تجربه مشتری

یکپارچه سازی نرم افزار سی آر ام زمانی ضروری است که یک کسب و کار به دنبال ارائه تجارب استثنایی به مشتریان باشد. این ادغام به شرکت ها امکان می دهد که یک منبع واحد از داده‌های مشتری داشته باشند که با افزودن کانال های جدید تعاملات، برنامه ها و سیستم ها با پلتفرم CRM مناسب، قابل مقیاس باشد.

ضرورت یکپارچه سازی نرم افزار سی آر ام برای کسب و کارها

 

یکپارچه سازی نرم افزار سی آر ام چند نوع است؟

برای شناسایی انواع اصلی یکپارچه سازی سیستم های CRM، کافی است به چرخه عمر مشتری نگاه کنیم. هر مرحله از سفر مشتری دارای فرآیندهای تجاری است که نیاز به سیستم های مختلف برای انجام وظایف خاص دارند. در ادامه به بررسی انواع یکپارچه سازی نرم افزار سی آر ام با سیستم های مختلف می پردازیم.

 

۱. یکپارچه سازی نرم افزار سی آر ام در بازاریابی

بازاریابی معمولاً بر تولید سرنخ ها، افزایش فروش، افزایش رضایت مشتری و رشد آگاهی از برند تمرکز دارد. پیش از اینکه مشتریان بالقوه به مشتریان واقعی تبدیل شوند، آنها به عنوان سرنخ شناخته می شوند. سیستم های بازاریابی، سرنخ ها را با اجرای کمپین های مختلف در کانال ها، جمع‌آوری اطلاعات، امتیازدهی به سرنخ‌ ها و تعیین اینکه کدام یک برای ارسال به فروش واجد شرایط هستند، هدف قرار می دهند. ادغام CRM و استفاده از اتوماسیون راهی را برای جمع آوری داده‌ها از راه های مختلف در طول مسیر را سرنخ فراهم می کند تا گزارشاتی با دیدگاه های کاربردی ارائه دهد.

 

۲. یکپارچه سازی نرم افزار سی آر ام در تجارت الکترونیک

یک شکاف رایج که بسیاری از کسب و کارهای تجارت الکترونیک دارند، عدم انتقال خودکار داده‌ها از وب‌سایتشان به سیستم CRM یا ERP آنها است. با ادغام فروشگاه وب یا پلتفرم وب خود با سیستم ERP یا سی آر ام، می توانید از اتوماسیون برای انتقال داده‌های ارزشمند مشتری، سفارش، حمل و نقل و محصول از یک پلتفرم به پلتفرم دیگر بدون نیاز به ورود دستی داده‌ها استفاده کنید. این کار فرآیندهای دستی را حذف می کند و زمان کارکنان را آزاد می کند تا به مسائل مهم‌تر مشتریان و کسب و کار بپردازند. اتوماسیون، فرآیندهای سفارش و زمان تحویل را کاهش می دهد و در نتیجه مشتریان را خشنود می سازد.

 

۳. یکپارچه سازی نرم افزار سی آر ام در ERP

هنگامی که فروش انجام می شود، ضروری است که چندین بخش به داده‌های مشتری، تراکنش، محصول، پشتیبانی و موجودی دسترسی داشته باشند. هر بخش دارای مجموعه ای از داده‌ها است که برای گزارش دهی و پیش‌بینی استفاده می کنند. همگام سازی داده‌های سفارش با ادغام سی آر ام در ERP اطمینان می دهد که تیم های مختلف به این داده‌ها دسترسی دارند. این همگام سازی، هماهنگی سهامداران با یکدیگر و کمک به کسب و کارها در مقیاس پذیری و آغاز استراتژی های شرکتی را تضمین می کند.

 

۴. یکپارچه سازی نرم افزار سی آر ام و خدمات مشتری

زمانی که یک فروش انجام می شود، مشتری بالقوه به مشتری واقعی تبدیل می شود. بخش خدمات حرفه ای و پشتیبانی مشتری باید به تمام داده‌های مربوط به مشتری، از جمله آنچه سفارش داده، اطلاعات تماس و غیره دسترسی داشته باشند. بیشتر شرکت های SaaS با انتقال از فروش به پشتیبانی به دلیل کمبود دید به داده‌ها یا وضعیت مشتری مشکل دارند. ادغام سی آر ام با پلتفرم های پشتیبانی به معنی تنظیم محرک ها برای اطلاع دادن به فروش، پشتیبانی و مشتریان درباره وضعیت آنها در مسیر راه‌اندازی است. همه اینها  از طریق اتوماسیون قابل مدیریت است تا سهامداران در مورد تمام فروش های بسته شده آگاه باشند. همچنین فروش می تواند در حالی که در پلتفرم دیگری پشتیبانی ارائه می شود، در سی آر ام کار کند. علاوه بر آن، فروش نیز به هر داده پشتیبانی در CRM دسترسی خواهد داشت تا در صورت نیاز برای بهبود مدیریت حساب وارد شود.

انواع یکپارچه سازی نرم افزار سی آر ام

 

یکپارچه سازی نرم افزار سی آر ام چه مزایایی دارد؟

اکثر مشتریان B2B و B2C هنگام تصمیم‌گیری برای خرید تجربه خود را به اندازه محصولات و خدمات شرکت ها مهم می دانند. مزایای یکپارچه سازی نرم افزار CRM هنگامی آشکار می شود که ابزارهای بازاریابی، داده‌های فروش، پشتیبانی و ابزارهای نرم افزاری عملیاتی را برای ایجاد یکپارچه سازی به یک اکوسیستم متصل می کند. به اشتراک گذاری داده‌ها در پلتفرم ها این امکان را می دهد تا تیم‌ها از آنچه در همان زمان اتفاق می افتد مطلع باشند. این باعث همکاری بهتر، پیش‌بینی و پشتیبانی می شود. همگام سازی و بهینه سازی مدیریت داده‌ها به کسب و کارها کمک می کند تا با مشتریان بالقوه همراه باشند، از رقابت جلو بزنند و به راحتی با رشد، مقیاس پذیری کنند.

 

۱. اتوماسیون بازاریابی و فروش

تیم های فروش و بازاریابی شما برای بهترین نتایج باید در هر مرحله از مسیر مشتری با مشتریان در تماس باشند. یکپارچه سازی نرم افزار CRM باعث می شود که اتوماسیون فعالیت های فروش و بازاریابی به راحتی انجام شود و اعضای تیم بتوانند بیشتر وقت خود را به اتصال با مشتریان و سرنخ ها اختصاص دهند. اتوماسیون، زمان مورد نیاز برای شخصی سازی وب‌سایت شما و به دست آوردن اطلاعات مورد نیاز برای پیگیری موثر مشتریان بالقوه توسط فروشندگان را کاهش می دهد.

 

۲. بهبود گزارش دهی

اگر نرم افزار سی آر ام شما با ایمیل و ابزار های دیگر ادغام نشده باشد، شما فرصت های کسب بینش در مورد فعالیت های تیم و واکنش های مشتریان را از دست می دهید. ادغام CRM قابلیت های گزارش دهی شما را افزایش می دهد و محاسبه نرخ تبدیل سرنخ ها و تعیین اینکه آیا نرخ حفظ مشتریان به دلیل فعالیت های اخیر بازاریابی شما بهبود یافته است یا خیر را آسان‌تر می‌کند.

 

۳. افزایش بهره وری

بدون یکپارچه سازی نرم افزار سی آر ام، اعضای تیم شما زمان زیادی را در جابه‌جایی بین سیستم CRM و ابزار های دیگری که برای فروش، بازاریابی و خدمات مشتری مورد استفاده قرار می دهند، صرف می کنند. این کار زمان ارزشمندی را که می تواند به فعالیت های دیگر اختصاص یابد، هدر می دهد. ادغام سی آر ام با حذف فرآیندهای وقت‌گیر و اطمینان از دسترسی فوری اعضای تیم به اطلاعات مورد نیاز برای بهتر خدمت کردن به مشتریان، بهره وری را افزایش می دهد. به عنوان مثال، ادغام سیستم سی آر ام شما با ایمیل نیاز به ورود دستی تماس های جدید را از بین می برد، زیرا شما می توانید تماس ها را مستقیماً از حساب ایمیل خود به CRM منتقل کنید.

 

۴. بهبود تجربه مشتری

اگر تا به حال با یک فروشنده صحبت کرده اید که به نظر نمی رسد مکالمات قبلی شما را به خاطر داشته باشد، می دانید که چقدر می تواند خسته کننده باشد. هنگامی که بارها و بارها همان موضوع را توضیح می دهید، به این فکر می کنید که شاید فروشنده به شما گوش نمی دهد و واقعاً به برآورده کردن نیازهای شما اهمیت نمی دهد. ادغام CRM امکان ایجاد تجربه ای بهتر برای مشتریان و  مشتریان بالقوه را فراهم می کند، زیرا به فروشندگان و بازاریابان دسترسی فوری به یادداشت های مکالمات قبلی را می دهد. اعضای تیم شما می توانند به راحتی ببینند در هر تماس چه اتفاقی افتاده است و اطمینان حاصل کنند که هرگز به مشتری نمی گویند که به خاطر نمی آورند چه چیزی نیاز دارند. همچنین یکپارچه سازی نرم افزار سی آر ام  به بازاریابان کمک می کند تا تعداد تماس های انجام شده با هر مشتری را ردیابی کنند و بتوانند روش خود را در تماس های بعدی تنظیم کنند.

 

۵. دسترسی به دیدگاه های مشتری

چه شما یک کسب و کار سودآور را اداره کنید و چه در یک شرکت خصوصی که از CRM برای روابط استفاده می کند کار کنید، دسترسی به دیدگاه هر مشتری مهم است. یکپارچه سازی نرم افزار سی آر ام به شما دید کامل تری از هر مشتری می دهد، از جمله عادات خرید، کل مبلغ صرف شده با سازمان شما در هر سال و فعالیت هایی که هنگام بازدید از وب‌سایت شما یا استفاده از برنامه موبایل شما انجام می دهند. پیدا کردن یک مشتری جدید هزینه بیشتری نسبت به کار کردن با مشتریان موجود دارد، بنابراین دیدگاه های مشتری می تواند به سازمان شما در صرفه‌جویی کمک کند.

 

۶. افزایش حفظ مشتریان

هنگامی که مکالمات مشتریان را به خاطر می آورید و محصولات و خدماتی را پیشنهاد می دهید که می توانند به نحوی زندگی آنها را بهبود بخشند، احساس خوبی به افراد می دهد. از آنجایی که یکپارچه سازی نرم افزار CRM دید کامل‌تری از مشتری به شما می دهد، می توانید از آن برای افزایش نرخ حفظ مشتریان استفاده کنید. هر بار که یک مشتری تماس می گیرد یا ایمیلی می فرستد، تیم شما تمام جزئیات مربوطه را دارند تا تجربه‌ای مثبت که بر اساس نیازهای منحصر به فرد مشتری تنظیم شده است، ارائه دهند.

 

۷. فرصت های بیشتر برای فروش اضافه

یکپارچه سازی نرم افزار CRM تشخیص زمانی که یک مشتری بالقوه آماده خرید است را آسان‌تر می کند. این می تواند فرصت های بیشتری برای فروش به شرکت شما بدهد. اگر یک فروشنده تلاش کند تا در اولین یا دومین تماس با یک مشتری بالقوه محصولات یا خدمات اضافی را تبلیغ کند، آن مشتری ممکن است احساس کند که شرکت شما بیشتر نگران انجام یک فروش سریع است تا ارائه خدمات عالی به مشتری. اما منتظر ماندن تا زمانی که مشتری بالقوه آماده خرید باشد، فرصت های طبیعی برای فروش اضافه ایجاد می کند.

 

۸. پیام رسانی شخصی سازی شده

بازاریابی شخصی سازی شده در هر حوزه ای که کسب و کار شما در آن فعالیت می کند، چندین فایده دارد. هنگامی که به یک مشتری بالقوه محصول یا خدماتی با ارزش مانند تخفیف برای اولین خرید ارائه می دهید، آنها بیشتر به ارائه نام و اطلاعات تماس خود تمایل دارند. همچنین، شخصی سازی به ترویج وفاداری به برند کمک می کند و شناسایی راه های ارتباطی که مشتریان بیشتر علاقه‌مند به استفاده از آنها هستند را آسان‌تر می کند. یکپارچه سازی نرم افزار CRM، شخصی‌سازی پیام های بازاریابی شما را آسان‌تر کرده و به شما کمک می کند تا از همه مزایای پیام رسانی شخصی سازی شده، بدون اینکه وقت خود را تلف کنید بهره‌مند شوید.

 

۹. امنیت بیشتر

یکپارچه سازی نرم افزار CRM امنیت داده‌ها را از چندین جهت بهبود می بخشد. بسته به اینکه کدام ادغام ها را انتخاب کنید، ممکن است بتوانید به مجموعه گسترده‌تری از برنامه های امنیتی که از دسترسی غیرمجاز به داده‌های شما جلوگیری می کنند دسترسی داشته باشید. همچنین ادغام ها معمولاً از API ها برای دسترسی به داده‌ها استفاده می کنند. دسترسی API اجازه می دهد که داده‌ها بدون اینکه در جای دیگری ذخیره شوند بین برنامه ها منتقل شوند، که این خطر دسترسی غیرمجاز را کاهش می دهد. همچنین، با ادغام سی آر ام می توان کاربران را از دسترسی به صفحات، فیلدها و فرم های خاصی محدود کرد تا اطمینان حاصل شود که هرکسی سطح دسترسی مناسبی به داده‌های مشتری دارد.

 

۱۰. افزایش درآمد

با بهبود  گزارش دهی CRM، پیگیری رفتار مشتری و انتقال افراد به هر مرحله از قیف فروش آسان‌تر است. برای مثال، یکپارچه سازی نرم افزار سی آر ام امکان پیگیری منبع سرنخ یا تعیین نحوه رفتار افراد هنگام پر کردن فرم ها در وب‌سایت شما را فراهم می کند. این بینش اضافی امکان تنظیم استراتژی های فروش و بازاریابی شما را فراهم می کند و در نتیجه منجر به افزایش درآمد می شود.

 

۱۱. ثبات در فروش

تیم فروش شما هنگامی که ثابت است، مؤثرتر است. اگر یک بار با مشتری تماس بگیرید و برای شش ماه  با او تماس نگیرید، اگر به محصول یا خدماتی که شما می فروشید نیاز داشته باشد نام شرکت شما به احتمال زیاد در ذهن مشتری نباشد. یکپارچه سازی نرم افزار CRM ارتباط مستمر با مشتریان و اطلاع‌رسانی به آنها از پیشنهادات جدید را آسان می کند، این می تواند به شما کمک کند تا به اهداف ماهانه و سالانه خود برسید.

بیشتر بخوانید: فروش چیست؟

 

جمع بندی مقاله یکپارچه سازی نرم افزار سی آر ام

یکپارچه سازی نرم افزار سی آر ام فرآیند اتصال پلتفرم مدیریت ارتباط با مشتری شما با سایر ابزارها و سیستم های نرم افزاری مورد استفاده در کسب و کار است. یکپارچه سازی نرم افزار CRM فواید چندانی برای کسب و کار ها دارد. این اتصال بدون نقص، امکان تبادل کارآمد داده‌ها و قابلیت ها بین سیستم ها را فراهم می کند، جریان کاری عملیاتی را بهبود می بخشد و مدیریت مشتری را ارتقا می دهد. همچنین ارتباط با مشتری دارای فرآیندهای تجاری است که به سیستم های مختلفی نیاز دارد. بنابراین شناخت انواع ادغام های سی آر ام حائز اهمیت می باشد.

 

برای آشنایی بیشتر با امکانات نرم‌ افزار سی آر ام کلید و دریافت دمو و مشاوره رایگان، می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. در صورت داشتن هرگونه سوال یا پیشنهادی، خوشحال می‌شویم نظرات و دیدگاه‌ خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

اشتراک گذاری:

نیلوفر شراهی

محتوای مقاله

عضویت در خبرنامه

درخبرنامه ما عضو شوید

لورم ایپسوم متن ساختــگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیــک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است.

6 پاسخ

  1. خیلیی عالی بود! میتونم بگم این مقاله خیلی خوب جنبه های مختلف یکپارچه سازی سی آر ام رو توضیح داده. دمتون گرم

  2. چجوری میشه مطمئن باشم اطلاعات مشتری موقع یکپارچه سازی سی آر ام امن میمونه؟

    1. با استفاده از پروتکل های امنیتی قوی، رمزنگاری داده ها، و انجام بررسی های دوره ای امنیتی می تونین به حفظ امنیت اطلاعات کمک کنین.

    1. با توجه به معیارهایی مانند رضایت مشتری، افزایش فروش، بهبود همکاری تیمی، و کاهش زمان پاسخ دهی به مشتری میتونین موفقیت یکپارچه سازی در سی آر ام رو اندازه بگیرین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *